Recensies
10 September 2010, 03:32:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Zojuist geïnstalleerd!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: recensie  (gelezen 1718 keer)
kr00nbrt
Forumbeheerder
Nieuweling

Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 14 Maart 2009, 23:46:46 »

Klip E.C. en M.J.M. van Son

Ik zie elk dood vogeltje /Omgaan met depressie
Vrijwel iedereen maakt wel eens een depressieve periode mee: ik kom tot niets meer, ik ben zo moe, ik maak me overal zorgen over. Veel klachten verdwijnen na verloop van tijd weer, maar toch nog een grote groep mensen komt er niet meer uit. Hun leven blijft kleurloos, ze vinden zichzelf niet meer de moeite waard. Toch kan men zelf heel wat aan zijn problemen doen. In dit boekje worden daar suggesties voor gedaan. Het geeft een beschrijving van depressieve gevoelens en wijst op de oorzaken. Het biedt een program van actie voor wie zijn of haar probleem wil aanpakken, met als doel grotere weerbaarheid en verheldering van het perspectief op de toekomst.
kr00nbrt
Forumbeheerder
Nieuweling

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 14 Maart 2009, 23:47:29 »

Inhoud

Voor wie is dit boekje bedoeld?

Vier voorbeelden van depressiviteit Depressie en depressiviteit Hoe ziet üw depressiviteit er uit?

Het is altijd al ellende geweest

Over demonen, zwartgalligheid en narrenschepen Moderne omschri vingen van depressie De psychiatrische diagnose 'depressie' Komt depressiviteit vaak voor?

Echte en vermeende oorzaken Het zit in de familie: erfelijkheid Chemische stoornissen in het lichaam Terug naar het verleden Aangeleerde hulpeloosheid Vermindering van activiteiten 'Fouten' in het denken

Wat houdt ùw depressiviteit in stand?

Uw omgeving en uw depressiviteit Een programma voor meer plezier Een voorbeeld Depressiviteit door uw manier van kijken en denken Depressiviteit door lichamelijke oorzaken Depressiviteit na een verlies
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: