Recensies
10 September 2010, 03:37:58 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Zojuist geïnstalleerd!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: recensie  (gelezen 2107 keer)
kr00nbrt
Forumbeheerder
Nieuweling

Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 15 Maart 2009, 16:56:11 »

Beck's dieetoplossing

Beck's dieetoplossing is een psychologisch programma: geen dieet maar een mindshift. Je leert je gedachten, gedrag en eetgewoonten te veranderen. Het is de enige psychologische therapie die bewezen werkt bij blijvend afvallen. Het leert je in zes weken tijd je eetgewoonten te veranderen en:
- je dieet vol te houden
- negatieve en ondermijnende gedachten aan te pakken
- onderscheid te maken tussen honger en eetdrang
- om te gaan met verleidelijke situaties
- excuses voor overeten te overwinnen
- tijd te creëren om te bewegen
- 'nee' te zeggen tegen mensen die je eten aanbieden
- te stoppen met emotioneel eten
- andere bezigheden te vinden die je leven verrijken

Deze methode helpt je met zelfvertrouwen af te vallen, en op gewicht te blijven.

Judith Beck is een internationaal vooraanstaand cognitief therapeut en begeleidt al meer dan twintig jaar mensen die willen afvallen. Ze is directeur van het Beck Institute for Cognitive Therapy and Research en verbonden aan de afdeling psychiatrie van de University of Pennsylvania.

Sadia
Nieuweling
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Maart 2009, 21:22:55 »

Ik vind Beck's dieetoplossing echt een aanrader! Zelf heb ik niet echt overgewicht, maar als ik niet oppas, dan kom ik wel aan. De aanwijzingen van Judith Beck, zijn eigenlijk heel erg simpel en goed uitvoerbaar. Sinds ik het boek las en me aan een iets strakkere planning houd, ben ik 3 kilo afgevallen. De helpende gedachtes, bijvoorbeeld dat je oefent om eten dat overblijft niet op te eten omdat je zelf geen vuilnisbak bent, die werkt bij mij heel goed. Ik heb het boek ook aan mijn buurvrouw uitgeleend, zij heeft wel veel overgewicht. Met lijnen lukte het haar niet, met de steun van dit boek wel. Ze is nu 15 kilo afgevallen!
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: